2035
page-template-default,page,page-id-2035,qode-social-login-1.1.3,qode-restaurant-1.1.1,stockholm-core-2.4.3,select-theme-ver-9.9,ajax_fade,page_not_loaded,paspartu_enabled,menu-animation-underline,side_area_slide_with_content,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-7.6,vc_responsive
Title Image

Image och Lifestylebilder

Lifestyle

Image och Lifestylebilder är bilder där vi fångar människor och skeenden i farten. Bilder som berättar en story, till skillnad från produktfotografering eller verksamhetsbilder. En joggare en tidig morgon i en tom stad talar om att vi följer en aktiv person och vi kan känna känslan av att själva vara i den situationen. Den typen av bild kan användas för att visa upp en träningsklocka eller en sportsko på ett mer livfullt vis än vad en enkel produktbild kan göra.

Lifestylebilder syftar inte bara till att sälja en tjänst eller en produkt utan kan också användas för att fånga känslan i ett event eller på en arbetsplats. De kräver generellt mer erfarenhet och idérikedom av fotografen för att hitta de bilderna som fångar känslan och förkroppsligar det unika i situationen som har ett värde.

Att visa upp produkten i sin rätta miljö och knyta den till en känsla är ett kraftfullt sätt marknadsföra sin vara på. Det är framförallt ett viktigt verktyg att använda sig av på sociala medier.

Imagebilder

Imagebilder, så som vi ser på det är en produktbild, eller ett porträtt som man har lagt lite mer tid och planering på. Ett porträtt på en jultomte med en öppen spis i bakgrunden och julklappar i förgrunden skulle kunna betraktas som en imagebild snarare än lifestyle. Imagebilder är de kreativa reklambilder som brukar finnas högst upp på en hemsida och det första kunden kommer att se.

Hitta mer info om oss på vår Google Business-sida! Är du kund till oss är vi tacksamma för en recension här också.